projekt junior

od koncepcji, poprzez kreację, aż po implementację, est. 2009.

do Braciszka, czyli gdy Junior będzie seniorem

czekamy na ciebie bardzo. z jednej strony w ekscytacji przestępując z nogi na nogę,
z drugiej strony bojąc się bardzo Twego lądowania i tego, co nastąpi.

kiedy w moim brzuchy rósł Dzidek, doktor od USG stwierdził:
– niech pani nie pyta, czy wszystko w porządku. nie wiem.
piszę tylko, że nie stwierdzam problemów.
odetchnie pani dopiero, kiedy się syn urodzi, albo i dopiero jakiś czas potem.

wtedy uznałam, że doktorowi brak empatii i wyczucia wobec ciężarnych.
teraz wiem, że miał racje. chcę już odetchnąć, mając cię u boku.

twoje zapowiedziane pojawienie się będzie nieaksamitną rewolucją,
do której nijak się nie można przygotować,
nawet kompletując wielką wyprawkę.
na razie szykujemy się – codziennie, wokół naszego dębowego stołu rozmawiamy o tobie.
jak się czujesz, czego ci trzeba, co mamy robić.
co znów zrobiliśmy źle.
ciągle nie mamy imienia, albo mamy – co jedno, to gorsze.

Dzidek nazwał cię na razie: Braciszek.

wiedz, że Dzidek przytula się do mego brzucha
i z nieukrywanym podziwem komentuje jego rozmiar.
bardzo na ciebie czeka.
dba o to, bym nie wlewała do swego brzucha zbyt gorących zup:
bo się mój Braciszek oparzy, mamo!
bym dokładnie gryzła kanapkę:
bo kawałek spadnie Braciszkowi na głowę, mamo!
gra dla ciebie kocią muzykę i upewnia się:
czy ten Braciszek mnie słyszał? czy on wie, że to ja grałem, a nie ty?
ja dam ci swoje ciastko, tak trochę, żeby też Braciszek zjadł,
bo nie jestem ostatni cham i świnia, prawda, mamo?

robimy wszystko, by Dzidek dostrzegał same słoneczne strony rosnącej rodziny,
by przywitał cię z radością i szczerze polubił.
nie był zazdrosny, nie cierpiał.

kiedy odwiedzaliśmy dziadków, na powitanie twoja Babcia pocałowała nagle mój brzuch,
choć tak naprawdę to pocałowała ciebie. potem dopiero uściskała mnie.

wiedz, że jesteś bardzo u nas chciany i bardzo oczekiwany.
jedno masz tylko zadanie.

bądź dobry dla Dzidka.
inaczej będziesz ostatni cham i świnia.

Caucasian boys wrestling

3 comments on “do Braciszka, czyli gdy Junior będzie seniorem

  1. mamax2
    01/04/2014

    U nas pojawienie się braciszka odbyło się niejako „tajniakiem” ponieważ siostra miała 1,5 roku i nie miała pojęcia o co chodzi – od tego czasu Młodzież jest stale razem i nie odstępują się na krok…. Nie wyobrażam sobie jakby mogło 1 z nich nie być – oni też sobie nie wyobrażają, oni byli razem od zawsze. Mam nadzieję, że ta miłość zostanie im do końca życia – dziwią mnie opowieści innych ludzi o tym, jak się ich dzieci leją… egzotyka, ale i wszeslkie przejawy niesprawiedliwości i agresji są ucinane w zarodku, żeby im do głowy nie przyszło, ze można być ostatnim chamem i świnią🙂.

  2. projekt junior
    17/02/2014

    moja perspektywa jest podobna.
    to rzeczywiście bardzo mądry doktor.
    obecny mówi: nie wiem, może się uda, niech pani będzie dobrej myśli,
    bo jak się pacjent uprze, to medycyna jest bezradna.

    uwielbiam Twoje pisane!

  3. kaczka
    11/02/2014

    Mialas, spogladam przez wlasna perspektywe, bardzo madrego doktora.

Skomentuj

stare.

fanklub

na fejsie

