projekt junior

od koncepcji, poprzez kreację, aż po implementację, est. 2009.

jak biały jeleń uratował Dzidka, czyli słuchaj głosów brzucha

tradycyjna czy nowoczesna?
awangardowa czy klasyczna?
praktyczna czy efektowna?
kosztowna czy ekonomiczna?

dwa miałam w życiu takie dylematy, tak palące, tak pełne wahnięć.
tak historyczne!

jeden dotyczył fasonu sukni ślubnej, drugi – przedszkola dla Dzidka.
jakie ma być?

tradycyjne czy nowoczesne?
awangardowe czy klasyczne?
praktyczne czy efektowne?
kosztowne czy ekonomiczne?

wybraliśmy, odetchnęliśmy. sprawa załatwiona.
dyrektorka rzeczowa, wnętrze może nierzucające, ale nawet nasze wypieszczone mieszkanie nie jest idealne.
wzięliśmy głęboki wdech i zdecydowaliśmy się posłać.

przez kilka dni przygotowywaliśmy Dzidka do tego wiekopomnego kroku,
przekonani o słuszności wyboru, nie dający się zmamić niepokojącym podszeptom z głębi brzucha.
Dzidek zachwycony, my ukontentowani.
tylko ten sufler sączył do ucha: zabierzcie synka, póki czas! uciekajcie, uciekajcie!

Group of people watching seastorm

ale dysonanse poznawcze są po to, żeby je redukować.

a było to tak:

podczas pierwszego dnia adaptacji Dzidek sam zadzwonił domofonem i dziarsko wszedł po schodach.
dzielnie starał się doszlusować do grupy starszaków na rytmice.
mogliśmy go zostawić samego, żeby pokonać obopólne lęki separacyjne, wrócić w wybranym momencie całodniowych zajęć.
po zabawie Dzidek SAM umył rączki i protestował, kiedy braliśmy go do domu.
nasza wewnętrzna kwoka puchła z dumy, oto mamy syna przedszkolaka!

a wieczorem zrobiłam awanturę mężowi. o nic.
ale kryty krytyk podpowiedział: to przez niepokój, to przez lekceważenie podskórnego leku.
bo ta sama historia wygląda tak:

podczas pierwszego dnia adaptacji Dzidek sam zadzwonił domofonem i od razu nam otwarto, bo nikt nie sprawdza, kto wchodzi do przedszkola i po co.
Dzidek dziarsko wszedł po schodach, wyłożonych odklejającym się chodnikiem, o który sama potknęłam się z 5 razy na przestrzeni 2 metrów.
nasz syn bezskutecznie starał się doszlusować do innych dzieci podczas rytmiki,
bo wzięto go do przedszkolaków dwukrotnie od niego starszych, z którymi nie miał nic wspólnego. pudło.
mogliśmy go zostawić samego w przedszkolu, choć nikt nie zapytał nas, jak się nazywa Dzidek, mama, tata.
nikt nie poprosił o dowód osobisty, numer telefonu, nikt nie zapytał, kiedy wrócimy.
i czy w ogóle wrócimy. przyprowadziliśmy dziecko z ulicy, zostawiliśmy i wyszliśmy, rozpłynęliśmy się w deszczu.
kiedy niespodziewanie wróciliśmy po dziecko, było po zabawie, a maluchy same biegały po łazience, bez żadnego dozoru.

chciałam pomóc Dzidkowi umyć ręce i sięgnęłam po dozownik z logo białego jelenia.
ale w środku nie było hypoalergicznego mydła, tylko śmierdząca breja.

Biały Jeleń był tym, co sprawiło, że wzięliśmy (niezarejestrowani przez nikogo) Dzidka pod pachę i pojechaliśmy do domu.

tego wieczora miałam synka w ramionach.
wdychałam jego zapach, przytulałam bardzo mocno.
owoc żywota mego, fructus ventris mei.

i miałam poczucie, że uniosłam go na rękach sama, zasłoniłam przed tępym ciosem.
wiedziałam, że tam nie wrócimy.

słuchałam, co mówi vox ventris mei.
bo głos z brzucha szeptał jeszcze długo: uciekajcie, uciekajcie…!

Jack_jakiego_znacie_5736156

2 comments on “jak biały jeleń uratował Dzidka, czyli słuchaj głosów brzucha

  1. malame
    15/06/2013

    gdzie jest Junior??? czekam i czekam na nowy wpis….

  2. olga
    24/01/2013

    wszystko przede mną i naprawdę na początku wierzyłam, że post ten przyniesie mi otuchę. tymczasem ból brzucha i niepewności morze – jak dobrze wybrać miejsce, w którym spędzi tyle godzin dziennie!? oj.

Skomentuj

stare.

fanklub

na fejsie

